بیوگرافی عادل فردوسی پور - هر چیز که بخواهید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر چیز که بخواهید

عادل فردوسی‌پور با تنیس شروع کرد. گزارش‌هایش از تنیس اقماری تهران هنوز از ذهن هواداران این ورزش نرفته. عادل فردوسی‌پور در بدترین موقعیت از فوتبال کشور ما هم برنامه‌اش جذاب است. حال حساب کنید فوتبال ما موقعیت خوبی داشته باشد. عادل ویژگی‌های خاص خود را دارد، عاشق گزارشگری است، فوق‌ لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است، هم اکنون به ارائه واحد درسی زبان تخصصی مهندسی صنایع در این دانشگاه در کنار گزارشگری فوتبال مشغول است. زبان انگلیسی‌اش آنقدر خوب است که سال‌هاست در دانشگاه تدریس می‌کند، به عنوان یک استاد جوان...

www.3sut.com%20adel%20ferdosi%20poor%20%284%29.jpg


عادل فردوسی‌پور چنان بر فوتبال احاطه دارد که شاید تصورش را نکنید، دوستان نزدیکش به او می‌گویند که وی فوتبال را می‌خورد، در سال 53 به دنیا آمده است. فرزند بزرگ خانواده است، یک خواهر و یک بردار دارد، برادرش هم دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف است. پدر و مادرش هر دو تحصیل کرده هستند.

عادل با اینکه در تهران به‌دنیا آمده است، اما اصلیت پدری‌اش کرمانی است. بچه خیابان گیشا تهران بود. در زمان نوجوانی، با بچه محل‌هایش فوتبال بازی می‌کرد. سپس به شهرک غرب تهران به همراه خانواده نقل مکان کردند، پس از ازدواج در همان محل ساکن شد. عادل، فعالیت رسانه‌ای خود را در سال 1372، با روزنامه‌نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سر دبیری اردشیر لارودی آغاز کرد. در آن زمان، سال سوم کارشناسی بود. خود وی در این باره می‌گوید: «من علاقه دارم کار کنم؛ مطلب بنویسم». اردشیرلارودی سردبیر آن‌وقت ابرار ورزشی از او در مورد حیطه‌کاری‌اش پرسید: «ترجمه»! یک متن داد دستش و خداحافظی کرد.«فردا صبح اول وقت رفتم دفتر روزنامه، کارم رو تحویل دادم و بعد از چند روز کارم رو شروع کردم». او پس از قبولی در آزمون گزارشگری صدا و سیما کار روزنامه‌نگاری را رها کرد.

در کارش بسیار جدی است، تا سرازیر یک مطلب در نیاورد، ول کن آن نیست. برنامه 90 را از گزارش فوتبال بیشتر دوست دارد. می‌گوید: «از کارم لذت می‌برم، مطمئن هستم اگر در آن رشته‌ای که درس می‌خواندم شاغل می‌شدم، هیچ گاه این لذت نصیبم نمی‌شد. هیچ کاری لذت گزارشگری را ندارد. من هیچ گاه تاجر خوبی نبودم، حال و حوصله درس خواندن را هم ندارم، تا همین فوق لیسانس بس است. حال و حوصله درس خواندن در زمان تحصیل را نداشتم، معدلم حدود 10 بود، اما پس از فوق‌لیسانس دیگر برای درس خواندن انگیزه‌ای نداشتم. در بازی‌های تیم ملی خیلی دوست دارد جای تماشاگر باشد و مثل تماشاگران بالا و پایین بپرد. گزارش در ورزشگاه نسبت به استودیو بیشتر می‌چسبد. اگر فوتبال زا دنیا حذف شود، بخش عمده‌ای از زندگی‌اش هم حذف می‌شود، عادل در چند سال اخیر در بیشتر نظر سنجی‌های شبکه سوم سیما به عنوان نفر اول گزارشگری برگزیده شده است. در مسابقه پیام کوتاه روزنامه خبر ورزشی درباره بهترین گزارشگران، او با بیش از 91 درصد رای‌های و با اختلاف فاحشی نسبت به دیگران به عنوان بهترین گزارشگر برگزیده شد. او در مراسم اهدای توپ طلای فوتبال ایران نیز جایزه بهترین گزارشگر را از افشین قطبی دریافت کرد.



نوشته شده در دوشنبه 89/2/27ساعت 2:15 عصر توسط امیر الهی نظرات ( ) |



Design by : Pichak